In noiembrie 2017 a fost implementat training-ul “Contractarea serviciilor de ingrijiri la domiciliu“, care fost dedicat echipelor de lideri ai asociatiilor neguvernamentale furnizoare de servicii de ingrijiri la domiciliu si reprezentantilor primariilor locale (21 participanti). Cursul fost planificat in urma evidentierii acestei nevoi din partea actorilor locali, a solicitarii si aprobarii actului aditional semnat in cadrul proiectului. Astfel, cursul a avut ca obiectiv transferul de cunostinte necesare pentru a se putea realiza contracte de finantare intre autoritatile publice locale si furnizori privati non profit, creandu-se astfel premise pentru cresterea sanselor de sustenabilitate a serviciilor oferite in comunitate.
In data de 21 Septembrie 2017, echipa de proiect a organizat conferinta de sfarsit de proiect – Cresterea accesului la servicii de ingrijiri la domiciliu pentru Batranii din Romania. Conferinta cu participare internationala (Belgia, Elvetia, Franta, Germania) a fost gazduita de Comisia pentru Sanatate si Familie din Camera Deputatilor si a fost organizata sub patronajul Ambasadei Belgiei, Ambasadei Elvetiei si Ambasadei Frantei. In cadrul conferintei a fost adusa in atentia decidentilor politici de la nivel national (Parlament, Ministerul Sanatatii, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate), judeteni si locali (primari ai localitatilor pilot) problematica acoperirii cu servicii de ingrijiri la domiciliu a batranilor din Romania. Au fost astfel prezentate modele de servicii de ingrijiri la domiciliu din alte tari (Franta, Germania, Belgia), modele de servicii sustenabile de ingrijiri la domiciliu ce functioneaza in Romania (Caritas Alba Iulia, Crucea Alb Galbena Buzau), precum si modelele de servicii initiate in comunitati rurale prin prezentul proiect, discutandu-se asupra nevoii de politici publice care sa sprijine cresterea sustenabilitatii institutionale si financiare a furnizorilor de astfel de servicii.
Leave a Reply